Algunes idees per un canvi educatiu




SCIL Northern Beaches Christian School


Fa uns dies us parlava d'una proposta d'escola pel segle XXI. El director de l'escola, Stephen Harris, que ens l'ensenyava al video, té un blog: Imagine Learning. Allà he trobat aquest "Manifesto for education change" que m'ha semblat interessant i del quan he extret aquests fragments:

  • L'espai físic és tan important com l'espai virtual i pedagògic. Oblideu-vos dels pupitres, les cadires i els armaris. Hi ha formes molt millors i molt més atractives de moblar un espai. Penseu de forma creativa. Els nens viuen en comunitats de diferents edats (i també hi treballaran). Canvieu l'escola per reproduir aquesta realitat.
  • Les activitats culturals d'aprenentatge participatiu han de ser més fortes que qualsevol altra activitat cultural que un nen experimenti. La lectura i l'aritmètica són vitals, però també ho són moltes altres àrees. Els espais compartimentats de cada disciplina s'haurien de substituir amb plantejaments autèntics integrats a la vida real. El currículum ha de ser útil, contextual, autèntic, integrat, basat en reptes, relacional.
  • Les escoles s'han d'ubicar a espais que evitin/rebutgin el model de classe "una caixa per a una fornada" [separació en aules per edat]. Les escoles han d'ocupar les fàbriques buides i els centres comercials buits perquè aquests espais ofereixen grans oportunitats de col·laboració.
  • Els professors han d'augmentar la seva capacitat de ser mentors inspiradors, treballant en equip. Hem d'eliminar el model d'un professor per classe. Té molts riscos emocionals.
  • L'aprenentatge forma part de la vida i la vida forma part de l'aprenentatge. L'aprenentatge hauria de permetre i fomentar capacitats d'innovació. L'aprenentatge s'ha de considerar una oportunitat de creixement i ha de fomentar les oportunitats dels estudiants. L'aprenentatge implica sessions de conversa en comunitat amb un alt nivell de compromís. L'aprenentatge implica plantejaments d'equips de treball. L'aprenentatge implica moments de gran atenció individual. L'aprenentatge implica contexts de la vida real, periòdicament. L'aprenentatge implica la transferència de coneixement expert, en grups petits, grups grans o individualment.
  • S'ha de proporcionar als estudiants la capacitat d'aprofundir en temes sense que se'ls interrompi amb sirenes que marquen la finalització de torns com a les fàbriques. Les escoles han d'experimentar amb molts més dies sense horaris, amb oportunitats d'aprenentatge per la vida real.


Entrades populars d'aquest blog

A la recerca de l’objectiu perdut

Aprendre o aprovar

Sobre l'aprenentatge