L'escola del segle XXI, una proposta




El Sydney Centre for Innovation in Learning (SCIL) és una unitat de recerca i innovació de la Northern Beaches Christian School, una escola de Sydney, Austràlia.

El projecte educatiu SCIL es basa en fomentar l'aprenentatge actiu, dirigit per l'alumne i basat en projectes. Fomenta la cooperació entre els alumnes i té en compte els diferents estils d'aprenentatge (visual, kinestèsic i verbal). 

Un dels aspectes que més m'ha interessat és l'atenció que paren a l'entorn d'aprenentatge, el disseny dels espais i el mobiliari, sempre pensant en com això pot afavorir les dinàmiques que hi tindran lloc. El seu objectiu és unir els espais que conflueixen a l'escola - virtual, pedagògic i físic - i englobar-los en un únic espai, adequat per l'aprenentatge a la societat post-industrial del segle XXI.

És a dir, no es pot dur a terme una renovació pedagògica si, a la vegada, els espais virtuals d'aprenentatge no atenen a les línies d'aquesta renovació o bé la renovació no ha tingut en compte que vivim a la societat de la informació. Per altra banda, el projecte tampoc no pot funcionar si els espais físics de l'escola estan adeqüats a maneres de treballar que pertanyen al passat.

Si us interessa donar un petit cop d'ull a quina és la proposta de SCIL en quant a l'entorn físic d'aprenentatge, aquesta és una visita a l'edifici de l'escola:

Stephen Harris, Principal of Northern Beaches Christian School, gives a short tour of the SCIL Building, an open-plan, multi-modal learning space for student-directed learning. The SCIL Building features spaces and furniture than foster a range of learning modes and styles.

Entrades populars d'aquest blog

A la recerca de l’objectiu perdut

Aprendre o aprovar

Sobre l'aprenentatge