Entrades

S'estan mostrant les entrades d'aquesta data: maig, 2015

L'escola Baró de Viver. "No és una metodologia, és una mirada."

Imatge
Una revolució educativa està en marxa. Alguns símptomes de que la necessitat de canvi ha estat assumida per bona part de la societat són les notícies cada cop més freqüents sobre temes educatius que arriben a les pàgines de la premsa generalista. Però, com sol passar, allò que arriba a les pàgines d’honor són retrats parcials, esbiaixats i molt sovint condicionats per la capacitat de fer-se veure i de “vendre” el seu producte dels diferents actors socials i educatius. Jo, que sempre acabo apartant la vista de les llums brillants dels focs artificials, em trobo sortint del metro sota les vies elevades del nus de la Trinitat i entrant per primer cop a la meva vida al barri de Baró de Viver, un racó molt desconegut d’aquesta Barcelona de disseny.  Baró de Viver és un dels barris del districte de Sant Andreu, i un dels més pobres de Barcelona. La seva història comença amb la construcció de cases barates a finals dels anys 20 del segle passat. La seva població s’ha no

Com ens organitzem: per departaments o per equips docents?

Imatge
El passat 23 de maig l' Institut-Escola Les Vinyes va tenir la pensada d'obrir les seves portes perquè famílies i professionals poguéssim conèixer el seu projecte. Jo m'hi vaig apuntar sense dubtar i vaig aprendre moltíssim participant en la sessió que es va organitzar per a professors de secundària. Estic segura que la de mestres d'infantil i primària va valer també molt la pena i em sap greu no haver-hi pogut assistir (encara que fos per pura curiositat perquè no hi he de treballar). En Boris Mir, en Sergi del Moral i en Pere Royo, tots tres professors del centre, ens van explicar el seu sistema organitzatiu i de treball. Algunes coses ja les sabia i altres les vaig poder conéixer amb més profunditat, adonant-me de matissos que no m'havien passat pel cap. Com tots els centres perticipants de la xarxa d'instituts innovadors , Les Vinyes incorpora una idea de transversalitat, d'esborrar les fronteres entre les tradicionals assignature