dilluns, 8 d’abril de 2013

Recopilar informació, guardar-la, recuperar-la i compartir-la: Pinterest, scoop.it i evernote


Hi ha moltes maneres de recopilar informació. El clàssic sistema d'afegir enllaços a la llista de preferits del navegador té l'inconvenient de no poder fer servir la llista des d'altres ordinadors o dispositius, i que compartir-la és inviable.

A mi m'agrada organitzar els meus enllaços preferits o de treball d'altres maneres. Una, molt primària, és a través de la llista de blogs que segueixo i que vaig afegint aquí a la dreta. Cada dia entro al meu blog i miro quines són les últimes actualitzacions, així estic al dia de les noves publicacions. També faig entrades que enllaço directament a la columna dreta, com és el cas de la meva recopilació de vídeos sobre el sistema educatiu, que vaig actualitzant constantment.

Un altre sistema que m'ha creat fins i tot addicció és el Pinterest, que permet afegir imatges que porten associat un enllaç i que poden dur també una breu explicació, i que s'organitzen per "boards". És cert que a partir de cert volum de pins és difícil gestionar-ho d'una manera eficient que permeti recuperar informació útil, però té molts avantatges com la facilitat per compartir, la possibilitat de fer descobriments molt interessants i l'estètica tan agradable que té. El meu pinterest és aquest.



Això de l'estètica em sembla important. A mi que em perdonin però trobo el symabloo horrorós, i això em dificulta el seu ús. L'he descartat de moment, tot i que he vist que pensen renovar-lo. A veure si llavors em fa menys mal a la vista...

Un altre sistema que he començat a fer servir i que m'està agradant molt és scoop.it, que serveix per fer una mena de blog amb el mínim esforç, permet també interacció entre els usuaris (jo, això, encara no ho he experimentat més que en una direcció) i gràcies a les etiquetes, et deixa recuperar la informació filtrant-la segons el que interessi. De moment he creat un "topic" que es diu Ciències Socials a l'ESO i el Batxillerat, on hi vaig posant "scoops" (serien les entrades) que són simplement un enllaç a un recurs que m'interessa amb una foto i/o breu explicació i etiquetes, però potser més endavant en crearé sobre altres temes. Tot i que es poden fer "scoops" nous, amb el seu text més o menys elaborat, pujant imatges pròpies, etc., també en pots crear a partir d'un lloc web o un altre "scoop" només amb un parell de clicks (ell t'hi posa una foto, l'enllaç i un text suggerit, si pot).




Tots aquests sistemes que he esmentat, a més d'emmagatzemar també permeten compartir i així esdevenen una font de noves fonts.

Finalment, m'he baixat evernote. Encara no l'he començat a fer servir, però en parlen tantes meravelles... "Mayoritariamente se conoce a Evernote como una herramienta potente para almacenar y organizar información digital, pero un aspecto desconocido es su extraordinario potencial de colaboración y comunicación dentro y fuera del aula." (TotemGuard). S'haurà de veure.

Nota: Mai havia fet servir Google Reader, així que ara no he caigut presa del pànic, però en veure que tanta gent busca desesperada una alternativa, he començat a pensar que ho he estat fent fatal i que jo també he de buscar una alternativa al google reader!

[Afegit a posteriori] Nota 2: Per recomanació de maudet als comentaris, ja tinc alternativa: bloglovin' . Gràcies!

1 comentari:

  1. Hola Elena, m'agrada molt el teu bloc, em sembla molt interessant tot el que expliques.
    Jo per seguir els blocs faig servir el Bloglovin, està molt bé, t'ho recomano!

    ResponElimina