Nous espais d'aprenentatge: què i com?


Ahir vaig parlar de la regla del 3 i avui reprodueixo les recomanacions d'Anne Knock sobre com organitzar aquests nous espais d'aprenentatge i com fer que funcionin. L'Anne Knock és directora del Sydney Centre for Innovation in Learning (Austràlia) i aquestes recomanacions estan pensades per un equip directiu que vulgui posar en marxa una escola que funcioni amb espais oberts i flexibles:

Posa grups grans junts, de la mateixa edat o d'edats barrejades. 
Dimensiona els espais i els recursos per al menys 120 estudiants. 
Els espais han de tenir finestres, llum natural i grans obertures de pas. 
Cal que hi hagi tres mestres treballant en equip. 
Crea racons dins dels espais oberts (petites aules dins de l'aula). 
Cal tenir parets i finestres sobre les que es pugui escriure.    
Utilitza catifes, mobles tous i el terra. 
Fes que sigui una "escola sense sabates" o amb sabates especials per fer servir a dins de l'escola. 
Assegura't de tenir una wifi robusta per treballar amb tecnologia mòbil. 
Utilitza dispositius de mà com una part natural de l'aprenentatge. 
Ajuda els pares i els mestres a pensar diferent. 
Equipa els mestres amb les eines d'aprenentatge que són necessàries avui dia. 
Tingues determinació envers el futur.

Aquí teniu alguns exemples d'aquest tipus d'espai d'aprenentatge:









Si voleu saber més sobre les propostes d'Anne Knock, podeu visitar l'entrada A l'escola, com a casa.

Entrades populars d'aquest blog

A la recerca de l’objectiu perdut

Aprendre o aprovar

Sobre l'aprenentatge