Què s'ha d'aprendre a l'escola?




Sumar, restar, multiplicar, dividir, llegir, escriure, seure, estar quiets i callats, obeir.

o
Resoldre problemes, comprendre, discriminar críticament les informacions que rep, formar-se una opinió, saber comunicar, defensar una posició respectant la dels altres, conviure, col·laborar.


Les capitals, els rius, les característiques dels climes, situar fets històrics en una línia del temps, el present tense.

o
Sentir interès per descobrir l’origen de les desigualtats i valorar la diversitat cultural, comprendre el valor del paisatge natural i humà, ser capaç planificar un hipotètic viatge donant la volta al món, conèixer les fonts que ens permeten entendre la nostra història i fer-ne una lectura crítica.


Saber-se les lleis de Newton i resoldre problemes d’objectes que es mouen de manera uniformement accelerada, traduir un fragment de text en grec antic, saber quines eren les potències de l’Eix durant la IIGM.

o
Entendre el mètode científic, saber diferenciar la ciència de la pseudociència, fer-se preguntes i buscar respostes, investigar, enamorar-se d’alguna disciplina científica, humanística o artística (o de tot plegat), tenir set de coneixements, trobar una vocació professional, descobrir una passió.


Ser dòcils amb els poders i útils als mercats.

o
Ser ciutadans conscients, informats, solidaris i compromesos.

Entrades populars d'aquest blog

A la recerca de l’objectiu perdut

Aprendre o aprovar

Sobre l'aprenentatge