Nous espais d'aprenentatge: què i com?
Ahir vaig parlar de la regla del 3 i avui reprodueixo les recomanacions d'Anne Knock sobre com organitzar aquests nous espais d'aprenentatge i com fer que funcionin. L'Anne Knock és directora del Sydney Centre for Innovation in Learning (Austràlia) i aquestes recomanacions estan pensades per un equip directiu que vulgui posar en marxa una escola que funcioni amb espais oberts i flexibles:
Posa grups grans junts, de la mateixa edat o d'edats barrejades.
Dimensiona els espais i els recursos per al menys 120 estudiants.
Els espais han de tenir finestres, llum natural i grans obertures de pas.
Cal que hi hagi tres mestres treballant en equip.
Crea racons dins dels espais oberts (petites aules dins de l'aula).
Cal tenir parets i finestres sobre les que es pugui escriure.
Utilitza catifes, mobles tous i el terra.
Fes que sigui una "escola sense sabates" o amb sabates especials per fer servir a dins de l'escola.
Assegura't de tenir una wifi robusta per treballar amb tecnologia mòbil.
Utilitza dispositius de mà com una part natural de l'aprenentatge.
Ajuda els pares i els mestres a pensar diferent.
Equipa els mestres amb les eines d'aprenentatge que són necessàries avui dia.
Tingues determinació envers el futur.
Aquí teniu alguns exemples d'aquest tipus d'espai d'aprenentatge: